Agencja SEO

Agencja SEO i wszystko o współpracy z nią – Czym jest agencja SEO, czym się zajmuje oraz kiedy i dlaczego warto ją wybrać

Agencja SEO

to jeden z najbardziej tajemniczych typów agencji marketingu internetowego na rynku. Zarazem jest to również najbardziej specjalistyczna agencja, która zajmuje się najwęższym zakresem usług marketingu internetowego związanego z pozycjonowaniem stron internetowych. Wiele osób do końca nie wie, czym tak dokładnie jest agencja SEO, czym się zajmuje i jak działa, jakie usługi oferuje oraz dlaczego warto wybierać właśnie ją a nie agencje interaktywne czy marketingowe kiedy chcemy pozycjonować naszą stronę internetową. W dalszej części tekstu odpowiadamy na te wszystkie pytania oraz podpowiadamy jakie usługi oferuje i kiedy warto ją wybrać.

Czym są i jak działają agencje SEO

Agencje SEO to agencje marketingu internetowego takie jak nasza zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Jest to najbardziej specjalistyczny typ agencji na rynku, który zajmuje się w najdokładniejszy sposób promowaniem witryn w wyszukiwarce Google. Na rynku istnieje sporo tego typu agencji. Są to najczęściej firmy stacjonarne zatrudniające specjalistów z branży IT, digital marketingu oraz SEO. Możemy korzystać z ich usług jednak zdalnie i najczęściej współpraca przy pozycjonowaniu naszej strony internetowej ma właśnie taki charakter. Agencje SEO głównie zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych, lecz świadczą również usługi związane z marketingiem internetowym.

Aby skorzystać z tego typu agencji, nie musimy znać się na digital marketingu czy SEO i możemy przekazać naszą stronę internetową specjalistom niezależnie od branży, w jakiej działamy czy od efektu jaki chcemy osiągnąć. Celem pracy agencji SEO jest zwiększenie widoczności naszej marki w internecie poprzez wypromowaniu strony internetowej wyszukiwarka Google.

Jakie usługi podstawowe i dodatkowe oferują agencje SEO

Agencje SEO świadczą dwa różne typy usług. Pierwszym typem są te podstawowe związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Usługi tego typu w agencjac

h SEO są najbardziej kompleksowe oraz szerokie porównując je z usługami SEO w agencjach marketingowych czy interaktywnych. Agencje SEO przede wszystkim oferują tworzenie i budowanie stron internetowych, a także zajmują się modernizacją i usprawnianiem witryn obecnych już w internecie. Oferują również pozycjonowanie standardowe czyli promowanie witryny w wyszukiwarce Google pod konkretnymi frazami tematycznymi w danej kategorii, a także inne różne typy pozycjonowania takie jak to pozycjonowanie lokalne, szerokie czy pod urządzenie mobilne. Agencje SEO mogą oferować również poszczególne składniki całego pozycjonowania jako niezależne usługi.

Może być to

  • optymalizacja strony internetowej,
  • link building,
  • optymalizacja techniczna serwisu,
  • analiza i dobór słów kluczowych
  • dodawanie tekstów SEO na stronę.

Jedną z podstawowych i najważniejszych usług agencji SEO jest wykonanie audytu SEO strony internetowej, dzięki któremu możemy uzyskać kompleksowe i całościowe informacje o naszej witrynie pod tym kontem.

Agencje SEO oferują również wiele innych dodatkowych usług związanych z marketingiem internetowym. Dzieje się tak ze względu na chęć oferowania kompleksowej oferty swoim klientom, a także rozszerzenia działalności i wykorzystanie kompetencji pracowników. Przede wszystkim agencje SEO oferują usługi dodatkowe związane z copywritingiem i content marketingiem. Oferują one pisanie różnego rodzaju tekstów oraz ich niezobowiązujący zakup. Agencje SEO często oferują również tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads czy Facebook Ads, a także promocję w social mediach czy usługi związane z grafiką i digital marketing.

Kiedy warto je wybierać

Agencje SEO warto wybierać przede wszystkim jeśli głównym naszym celem jest pozycjonowanie strony internetowej. Agencje te sprawdzą się doskonale w takim wypadku i będą świadczyły usługi na najwyższym poziomie. Do agencji SEO warto również wybierać się jeśli korzystamy z kilku rodzajów marketingu internetowego i wśród nich znajduje się pozycjonowanie strony internetowej. Jest ono najbardziej wymagające, a więc zdecydowanie lepiej jest, aby zajęła się tym procesem agencja SEO świadcząca dodatkowo usługi związane z digital marketingiem, gdyż pozycjonowanie stron internetowych jest bardziej wymagającym procesem od innych czynności w marketingu internetowym. Do agencji SEO warto również wybrać się jeśli nie promujemy się w sieci w ogóle i chcemy robić jedynie to poprzez stronę internetową. Otrzymamy w takim wypadku kompleksową obsługę i pomoc profesjonalistów.

Korzyści współpracy z agencją SEO

Korzyści współpracy z agencją SEO

Współpraca z agencjami SEO niesie ze sobą bardzo wiele różnego rodzaju korzyści. Przed dokonaniem wyboru warto zdecydowanie je poznać i decyzje o współpracy z konkretną agencją podjąć świadomie. Pierwszym plusem współpracy z agencjami SEO jest otrzymanie usługi pozycjonowania strony internetowej na najwyższym poziomie. Agencje SEO są najbardziej specjalistycznymi agencjami na rynku, które zatrudniają profesjonalistów oraz skupiają się jedynie na pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na najbardziej zaawansowaną i profesjonalną obsługę pod kątem pozycjonowania, wykorzystywanie najnowszych trendów czy wysokie kompetencje pracowników firmy. Jest to szczególnie ważne gdy chcemy osiągać trudne cele lub działamy w trudnych branżach czy chcemy działać na szeroką skalę.

Współpraca z agencjami SEO to również wygoda i komfort. Proces pozycjonowania z pewnością nie jest prosty, często powoduje wiele nieprzewidzianych i zaskakujących sytuacji, a także wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Zlecając te trudne zadanie agencji SEO, zaoszczędzimy sporo czasu, a także będziemy mogli skupić się na prowadzeniu naszego biznesu. Agencje SEO posiadają również zoptymalizowane procesy pracy czy narzędzia niedostępne dla prywatnych osób. Dzięki temu agencja będzie zajmowała się naszą stroną efektywnie i uzyska za konkretną opłatę najwięcej możliwych korzyści w porównaniu z samodzielnym pozycjonowaniem stron internetowych czy pozycjonowaniem jej w agencjach innego typu.

Jedną z największych korzyści, którą otrzymamy przy współpracy z agencją SEO, jest bezpieczeństwo naszej strony internetowej. Pozycjonowanie jest procesem nieprzewidywalnym i bardzo często łatwo nawet przez przypadek uszkodzić naszą witrynę internetową. W takim wypadku jej naprawa jest bardzo trudna, czasochłonna i kosztowna. Powierzając naszą stronę internetową profesjonalistom, minimalizujemy ryzyko uszkodzenia witryny praktycznie do zera, gdyż osoby które będą zajmowały się naszym serwisem, posiadają szerokie kompetencje oraz doświadczenie.

Współpraca z agencjami SEO to również pomoc w ogólnym prowadzeniu biznesu. Często rozmowy czy pewne wskazania i rekomendacje specjalistów pozytywnie wpłyną na ogólne prowadzenie naszego biznesu. Osoby te posiadają często sporą wiedzę z zakresu ogólnego marketingu oraz biznesu i chętnie dzielą się nią z klientami, co z pewnością będzie wartością dodaną całej współpracy.

Umowa abonamentowa SEO

Rozliczanie się z agencją SEO

Jedynym najbardziej tajemniczych tematów, jakie pojawiają się przy okazji dyskusji o agencjach SEO, są sposoby rozliczania się z nią. Dla wielu osób są one niejasne, a wręcz tajemnicze i niewiadome. Rzeczywiście różne sposoby rozliczania się za pozycjonowanie i usługi z agencjami SEO może powodować pewne zamieszanie czy obawy u osób niezaznajomionych z tematem.

Agencje SEO przede wszystkim działają na podstawie umów o pozycjonowanie. Są one podpisywane z klientem na początku współpracy i w jasny sposób regulują wykonanie usługi. Ogólnie istnieją trzy rodzaje umów o pozycjonowanie. Jest to umowa abonamentowa, za efekt oraz hybrydowa.

Umowa abonamentowa SEO

przewiduje płacenie abonamentu przez klienta, czyli stałej opłaty przez określony czas np. rok. W tym czasie agencja SEO będzie wykonywała konkretne czynności określone w umowie. Ten typ rozliczenia się z agencją SEO jest najbardziej efektywny, gdyż agencja, mając pewność długofalowego zarobku, może zaoferować najniższe ceny oraz zajmować się witryną w różnym natężeniu przeznaczając swoje moce przerobowe w odpowiednich momentach na przestrzeni całej umowy.

Umowa za efekty SEO

Drugim typem rozliczania się z agencjami SEO jest umowa związana z efektami pozycjonowania, która przewiduje wypłacenie wynagrodzenia agencji SEO jedynie wtedy, kie

dy osiągnie ona określony w umowie efekt. Umowa taka jest nieco kontrowersyjna, gdyż z jednej strony daje pełne bezpieczeństwo klientowi z gwarancją osiągnięcia efektu w zamian za opłatę, a z drugiej strony daje pola do nadużycia nieuczciwym agencjom SEO. Te mogą wyceniać usługę zdecydowanie drożej z powodu większego ryzyka nieotrzymania wynagrodzenia. Mogą również osiągać konkretny efekt np. pozyskanie danej ilości ruchu na witrynę lub konkretne pozycje w wyszukiwarce Google nieuczciwymi metodami. Może wiązać się to nawet z nałożeniem kar na stronę lub zniknięciem wszystkich efektów tuż po zaprzestaniu pozycjonowania.

Umowa hybrydowa SEO

to trzeci rodzaj rozliczenia się za pozycjonowanie z agencją SEO. Przewiduje ona rozliczanie się z agencją SEO w elastyczny sposób, gdzie część umowy rozliczana jest abonamentowo a części za efekt. Stosunek części abonamentowej do efektownej może być ustalany dowolnie i być np. równy lub wynosić 80% do 20%. Rozwiązanie to jest najlepszym wyjściem dla osób chcących osiągnąć konkretny efekt, ale i chcącym również regularnie oraz długoterminowo pozycjonować stronę internetową. Plusem hybrydowego sposobu rozliczania się z agencją SEO jest fakt, że agencja będzie uczciwie podchodziła do pozycjonowania, gdyż będzie współpracowała z nami długotrwale i będzie otrzymywała pewne wynagrodzenie, a jednocześnie my jako klienci będziemy mogli ukierunkować działania na konkretny cel i w ten sposób dopingować agencję do intensywnej pracy nad jego uzyskaniem.

Rozliczanie się z agencjami SEO może mieć również niezobowiązującą formę wykupienia konkretnej usługi. Wiele agencji SEO na rynku oferuje wykupienie poszczególnych usług niezależnie. Możemy często wykupić je automatycznie w wewnętrznym sklepie agencji i zapłacić z góry za wykonanie konkretnej czynności. Może być to zamówienie konkretnych ilości linków zwrotnych do naszej witryny internetowej lub audytu SEO czy optymalizacji strony internetowej. Ten sposób rozliczania dotyczy mniej skomplikowanych usług, które można rozliczyć niezależnie i jednorazowo, a także wykonać je bez wiązania się długoterminową umową z agencją. Będzie to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które nie chcą wiązać się umową z agencjami SEO, a chcą okresowo wykupywać poszczególne usługi agencji.

Podziel się